معاون اداری و مالی

 

معاونت اداری و مالی:

دکتر موسی الرضا فدایی یامی

رشته تحصیلی: ریاضی کاربردی

مدرک تحصیلی: دکترای تخصصی

مرتبه علمی: استادیار

تلفن تماس: 02136726950

fadaei55@gmail.com

 

درباره معاونت:

این معاونت به عنوان معاونتی راهبردی در مجموعه دانشگاهی، نقش پشتیبانی و هدایت بخش های مختلف دانشگاه را در جهت رسیدن به اهداف واحد ایفاء نموده و در حدود اساسنامه و سایر مقررات مربوط و با توجه به خط مشی های تعیین شده بر کلیه امور استخدامی، اداری، مالی، معاملاتی و تدارکاتی واحد دانشگاهی و موارد نظیر آن که بوسیله مدیریت ها و ادارات زیرمجموعه انجام می پذیرد نظارت داشته و ضمن برنامه ریزی، سازماندهی، فعالیت های آنان را هدایت، هماهنگ و کنترل می نماید.

 

ماموریت معاونت:

{این است که...} با استفاده از نیروی انسانی متخصص و از طریق گردش کاری استاندارد و با مدیریت بهینه منابع و مصارف، کلیه حوزه های دانشگاه را در جهت تحقق اهدافشان پشتیبانی نماید.

 

چشم انداز معاونت:

با بهره گیری از نیروی انسانی متخصص و کارآزموده خود را متعهد به حفظ و توسعه روزافزون منابع و سرمایه های دانشگاه می داند.

 

ارزش های کاری معاونت:

  • توسعه کیفی نیروی انسانی
  • استفاده بهینه از منابع و سرمایه ها
  • اجرای صحیح نظام تشویق، ترفیع و تنزل اداری
  • افزایش بهره وری و انگیزش کارکنان

 

اهداف کلان معاونت:

  • چابک سازی فرآیندها و فعالیت ها
  • افزایش بهره وری نیروی انسانی
  • ایجاد تراز مثبت میان منابع و مصارف

 

شرح وظایف و مسئولیتها:

 

  • ابلاغ قوانین و مقررات و مصوبات سازمان مرکزی دانشگاه در سطح واحد و نظارت بر حسن اجرای آنها
  • کنترل حسن جریان کلیه امور بخشهای سازمانی تحت سرپرستی در زمینه های مربوط
  • سازماندهی فعالیت های مربوط و تقسیم کار و تعیین حدود مسئولیت های مدیریت ها و ادارات ستادی و مسئولین تحت سرپرستی
  • نظارت بر حسن اجرای بودجه مصوب واحد دانشگاهی و اظهار نظر کارشناسی در مورد آن
  • ابلاغ قوانین مالی، مالیاتی، معاملاتی، اداری و استخدامی به مدیریت های تحت سرپرستی
  • ساماندهی تنظیم گزارش های مربوط به  ترازنامه سالانه واحد دانشگاهی برای ارائه به سازمان مرکزی
  • اعمال کنترل بر نحوه انجام امور پرسنلی و استخدامی در واحد دانشگاهی
  • امضاء چک های صادره و اسناد حسابداری تنظیم شده بوسیله امور مالی و هر نوع اوراق و اسناد بهادار بر اساس اختیارات تفویض شده از سوی ریاست واحد
  • تهیه انواع گزارشات برای ریاست واحد در زمینه فعالیت های واحدهای ستادی زیرمجموعه
  • بررسی و تعیین حقوق و مزایای کارکنان به منظور استقرار نظام هماهنگ و عادلانه در سطح پرداخت ها
  • کنترل و نظارت در زمینه مسائل مربوط به بازنشستگی و خاتمه خدمت کارکنان
  • بررسی طرح های رفاهی کارکنان و تعیین اولویت برای آنها
  • بررسی مسائل انضباطی و انتظامی کارکنان
  • پیگیری مسائل مطروحه در هیات های بدوی و تجدید نظر وزارت کار و امور اجتماعی و همچنین مراجع قضائی و اقامه دعوی و حل و فصل اختلافات با اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق دفتر امور حقوقی واحد
  • شرکت در جلسات، کمسیون ها، سمینارها و نشست های کاری مختلف و تهیه گزارشات لازم برای ریاست واحد
  • تعیین خط مشی ها و نظارت بر حسن اجرای آنها
  • ساماندهی نظام تشویق مالی و تخصیص کارانه در حوزه های مختلف واحد دانشگاهی